• SOLIDNY PARTNER
    SOLIDNY PARTNER
    Wspieramy rozwój środowiska lokalnego od 1926 roku. Dokładamy wszelkich starań, aby  każdy Klient, który choć raz skorzystał z naszych usług pozostał z nami na zawsze.
  • PRZYJAZNY BANK
    PRZYJAZNY BANK
    Szerokie grono Klientów, którzy nam zaufali świadczy o tym, iż jesteśmy w stanie sprostać bardzo dużej konkurencji charakterystycznej dla rynku usług bankowych. Przyjdź do nas i przekonaj się sam ...
  • NOWOCZESNE USŁUGI
    NOWOCZESNE USŁUGI
    Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych Bank Spółdzielczy w Sandomierzu może zaoferować Państwu produkty bankowe na europejskim poziomie.

WWW (Internet) Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności przy odbieraniu poczty elektronicznej. Przesyłane są fałszywe wiadomości kierowane do Klientów Banków Spółdzielczych zawierających w treści link do złośliwego oprogramowania. Prosimy nie odpowiadać na tego typu wiadomości i nie korzystać z podanego linku. (treść wiadomości poniżej). 

 

W przypadku otrzymania w/w wiadomości lub podobnych, należy je niezwłocznie skasować. Jeśli w procesie logowania wyświetlona zostanie reklama blokująca okno przeglądarki lub otrzymają Państwo komunikat informujący o przerwie technicznej lub podobny, czy też wyświetla się komunikat o błędnym logowaniu po raz drugi uprzejmie prosimy o niezwłocznie zawiadomienie banku oraz czasowe wstrzymanie się z korzystania z systemu bankowości elektronicznej.

 Zarząd Banku

 

Wprowadzając usługi bankowości internetowej, myśleliśmy zarówno o wygodzie Klienta jak i bezpieczeństwie środków zgromadzonych na Jego rachunku. Każdy z oferowanych kanałów dostępu posiada bezpieczne, indywidualne zabezpieczenia.

 

WWW (Internet)

 

  • Wszystkie operacje po zalogowaniu się na serwer są automatycznie zabezpieczone protokołem SSL (Secure Sockets Layer) wykorzystującym klucz o długości 128 bitów (najwyższa dostępna wersja tego protokołu).
  • Token RSA - niewielkie urządzenie elektroniczne, na ekranie którego wyświetlana jest zmieniająca się co minutę konfiguracja cyfr. Token pełni funkcję uwierzytelnienia dla Posiadacza Konta prywatnego oraz Konta firmowego.
  • Kolejnym zabezpieczeniem jest ściśle powiązny z tokenem identyfikator ID - stała dla danego rachunku Klienta kombinacja cyfr i liter, nadawana Klientowi przez Bank.
  • Przy pierwszej wizycie w systemie, Klient poproszony zostaje o nadanie swojego indywidualnego hasła. Hasło to może być zmieniane z dowolną częstotliwością i dowolną ilość razy.
  • W przypadku Konta korporacyjnego funkcję uwierzytelnienia pełni elektroniczna karta chipowa i powiązany z nią poufny, osobisty numer identyfikacyjny PIN.

 

Pracownicy Banku nie znają i nigdy nie będą pytać o żadne z Państwa haseł dostępu lub PIN do karty płatniczej.

 

POSIADACZ KONTA MA OBOWIĄZEK:

 

  • przechowywania środków dostępu (identyfikatora ID, tokena, karty chipowej, karty płatniczej oraz numerów identyfikacyjnych PIN) z zachowaniem należytej staranności,
  • ochrony tokena, karty chipowej oraz karty płatniczej przed kradzieżą, zgubieniem, zniszczeniem oraz uszkodzeniem,
  • nie przechowywania karty chipowej oraz karty płatniczej wraz z kodem identyfikacyjnym PIN,
  • zabezpieczenia środków dostępu przed dostępem osób nie uprawnionych,
  • nie udostępniania środków dostępu osobom nieuprawnionym,
  • niezwłocznego zgłoszenia utraty lub zniszczenia tokena, karty chipowej lub karty płatniczej.

 

Bezpieczeństwo operacji wykonywanych przez Centrum Usług Informatycznych (CUI) zależy w równym stopniu od Banku jak i od Ciebie. 

Stosuj się do zaleceń oraz korzystaj z serwisu CUI tylko z użyciem komputera, w którym:

  • używane jest legalne oprogramowanie, w tym oprogramowanie antywirusowe i firewall;
  • stale aktualizowane są: system operacyjny, przeglądarki internetowe, oprogramowanie antywirusowe;
  • ustawienie poziomu zabezpieczeń przeglądarki internetowej jest na poziomie min. średnim;
  • istotnym zabezpieczeniem jest również skonfigurowanie konta "Administratora", które przeznaczone będzie wyłącznie do instalacji oprogramowania oraz konta "Użytkownika" bez praw instalacyjnych. Wyłącznie konto "Użytkownika" powinno być wykorzystywane do codziennej pracy;
  • staraj się nie korzystać z CUI na komputerach, których oprogramowanie nie jest Ci znane.

Ponadto:

  • przed zalogowaniem się do CUI, sprawdź czy adres strony logowania zaczyna się od "https" i czy w obrębie okna znajduje się żółta kłódka oznaczająca połączenie szyfrowane.
  • dwukrotne kliknięcie lewym klawiszem myszki na żółtą kłódkę wyświetla dane na temat certyfikatu: Powinny być tam zawarte informacje typu: „wystawiony dla: bank.cui.pl (...) wygasa dnia: data przyszła (...)”.
  • po zakończeniu pracy w CUI pamiętaj o prawidłowym zakończeniu pracy w systemie, poprzez użycie opcji „Wyloguj”
  • Bank nigdy nie wysyła do Klientów e-maili z prośbą o podanie danych identyfikacyjnych!
  • nigdy nie ujawniaj nikomu własnego identyfikatora oraz hasła. Wyjątek stanowi kontakt z Bankiem, kiedy identyfikator (wyłącznie identyfikator, nie hasło!) może być pomocny w identyfikacji zgłoszenia problemu technicznego mającego związek z CUI.