• Mamy tu wszystko

    „Mamy tu wszystko… Płatności mobilne też” to hasło rozpoczynającej się właśnie kampanii reklamowej, która promuje usługi mobilne w Bankach Spółdzielczych.

  • MojeID-Profil Zaufany
    Usługa MojeID - Profil Zaufany. SGB ID to bezpieczne narzędzie służące potwierdzaniu tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych.
  • PRZYJAZNY BANK
    PRZYJAZNY BANK
    Szerokie grono Klientów, którzy nam zaufali świadczy o tym, iż jesteśmy w stanie sprostać bardzo dużej konkurencji charakterystycznej dla rynku usług bankowych. Przyjdź do nas i przekonaj się sam ...
  • NOWOCZESNE USŁUGI
    NOWOCZESNE USŁUGI
    Proponujemy Państwu połączenie wieloletniej tradycji z nowoczesnymi możliwościami bankowości elektronicznej ...
  • SOLIDNY PARTNER
    SOLIDNY PARTNER
    Wspieramy rozwój środowiska lokalnego od 1926 roku. Dokładamy wszelkich starań, aby  każdy Klient, który choć raz skorzystał z naszych usług pozostał z nami na zawsze.
  • Komunikat
    Komunikat
    Informujemy, że od dnia 2 listopada 2020 r. w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa Oddział Banku Spółdzielczego w Sandomierzu będzie czynny od 8 30 do 16 30  Zachęcamy do korzystania z bankomatów i usług bankowości internetowej. Zarząd BS w Sandomierzu.
  • SGB Mobile

    Sprawdź co potrafi nowa aplikacja SGB Mobile!

    Pobierz SGB Mobile i miej bank w zasięgu ręki!

    Dostęp do rachunku kiedy chcesz. Przelewy w dowolnym momencie

    Portfele cyfrowe i BLIK. Zarządzanie subskrypcjami.

  • Finanse pod kontrolą
    Finanse pod kontrolą

    Nowy rok to nowe plany, nowe postanowienia i… nowe wydatki, które łatwiej kontrolować, kiedy masz swoje finanse zawsze pod ręką J Dzięki #SGBMobile możesz szybko i bezpiecznie realizować przelewy, płacić mobilnie, zarządzać kartami oraz ich limitami. Pobierz naszą aplikację i w 2021 roku bankuj jeszcze wygodniej!
    Więcej na stronie: www.sgb.pl/sgbmobile


Bezpieczeństwo w internecie

 

Poznaj najważniejsze zasady bezpieczeństwa w internecie.

 

Pamiętaj! Jeśli coś budzi Twoją wątpliwość lub nie działa tak jak powinno, jak najszybciej skontaktuj się z bankiem.

 

Czytaj komunikaty bezpieczeństwa, które regularnie umieszczane są na stronie www.sgb.pl/komunikaty-o-bezpieczenstwie/  

 

Bankowość internetowa

  • Nigdy nie loguj się do bankowości internetowej z linku, który przyszedł do Ciebie mailem lub SMS-em, ani poprzez link z wyszukiwarki. Wpisuj adres strony logowania ręcznie lub korzystaj z przycisku logowania na oficjalnej stronie banku.
  • Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz, oraz ważność ich certyfikatów. Adres strony logowania powinien zaczynać się od https (oznacza to bezpieczne połączenie internetowe).
  • Zadbaj o skomplikowane hasła, unikatowe i trudne do odgadnięcia przez postronne osoby.
  • Nie używaj tego samego hasła do różnych kont.
  • Nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze.
  • Login i hasło do bankowości oraz numery kart to dane, które powinny być znane tylko Tobie. Nigdy nie podawaj ich innym.
  • Nie loguj się przez publiczną, niezabezpieczoną sieć wi-fi lub hotspot do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej.
  • Nie loguj się do bankowości na urządzeniach publicznie dostępnych, np. w kafejkach czy w hotelach.
  • Pamiętaj aby po każdej sesji wylogować się z bankowości internetowej.
  • Ustaw bezpieczne limity operacji dla przelewów, płatności kartami i wypłat gotówki.

 

Komputer i telefon

  • Regularnie aktualizuj oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, antywirusy).
  • Używaj zapory sieciowej (firewall) i systematycznie skanuj komputer programem antywirusowym.
  • Nie instaluj na komputerze i smartfonie oprogramowania z nieznanych źródeł.
  • Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych (np. pendrive) do swojego komputera, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa. Podobnie z podłączaniem telefonu do komputera.
  • Pobieraj aplikację mobilną banku i jej aktualizacje wyłącznie z autoryzowanych sklepów: Google Play i App Store.
  • Zawsze blokuj dostęp do telefonu i komputera. Zabezpiecz telefon hasłem, wzorem, odciskiem palca lub Face ID.
  • W razie utraty karty lub telefonu z aktywną aplikacją – od razu je zablokuj. Kartę możesz zablokować przez bankowość internetową lub mobilną, a aplikację przez infolinię banku.

 

Podejrzany kontakt

  • Zastanawia Cię wiadomość o dziwnym zamówieniu lub zaległej płatności? Przed podjęciem czynności w niej wskazanej skontaktuj się z biurem obsługi klienta firmy, która wysłała tę wiadomość.
  • Nie otwieraj załączników w niespodziewanych mailach, jeśli nie wiesz co może w nich być.
  • Nie klikaj w linki i nie pobieraj żadnych aplikacji, jeśli nie znasz nadawcy wiadomości.
  • Dokładnie czytaj powiadomienia o transakcjach, w tym SMS-y – jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji.
    • Jeżeli dzwoni do Ciebie przedstawiciel banku, ale nie masz pewności, że nim jest – zerwij połączenie. Potem samodzielnie do nas zadzwoń.
    • Nie przekazuj kodu BLIK nikomu, nawet znajomemu.
    • Kupujesz w nowym sklepie? Poszukaj opinii na jego temat (z różnych źródeł) i sprawdź czy adres sklepu na pasku przeglądarki jest zgodny z nazwą sklepu.
    • Nie podawaj PIN-u do karty podczas zakupów w internecie. Do potwierdzenia transakcji kartą w internecie nigdy nie jest wymagane podanie PIN.
    • Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji. Takie zakupy potwierdzisz na dwa sposoby: w aplikacji mobilnej SGB Mobile lub przez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Twoim Banku. Dowiedz się więcej o 3D Secure >>