• Mamy tu wszystko

    „Mamy tu wszystko… Płatności mobilne też” to hasło rozpoczynającej się właśnie kampanii reklamowej, która promuje usługi mobilne w Bankach Spółdzielczych.

  • MojeID-Profil Zaufany
    Usługa MojeID - Profil Zaufany. SGB ID to bezpieczne narzędzie służące potwierdzaniu tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych.
  • PRZYJAZNY BANK
    PRZYJAZNY BANK
    Szerokie grono Klientów, którzy nam zaufali świadczy o tym, iż jesteśmy w stanie sprostać bardzo dużej konkurencji charakterystycznej dla rynku usług bankowych. Przyjdź do nas i przekonaj się sam ...
  • NOWOCZESNE USŁUGI
    NOWOCZESNE USŁUGI
    Proponujemy Państwu połączenie wieloletniej tradycji z nowoczesnymi możliwościami bankowości elektronicznej ...
  • SOLIDNY PARTNER
    SOLIDNY PARTNER
    Wspieramy rozwój środowiska lokalnego od 1926 roku. Dokładamy wszelkich starań, aby  każdy Klient, który choć raz skorzystał z naszych usług pozostał z nami na zawsze.
  • Komunikat
    Komunikat
    Informujemy, że od dnia 2 listopada 2020 r. w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa Oddział Banku Spółdzielczego w Sandomierzu będzie czynny od 8 30 do 16 30  Zachęcamy do korzystania z bankomatów i usług bankowości internetowej. Zarząd BS w Sandomierzu.
  • SGB Mobile

    Sprawdź co potrafi nowa aplikacja SGB Mobile!

    Pobierz SGB Mobile i miej bank w zasięgu ręki!

    Dostęp do rachunku kiedy chcesz. Przelewy w dowolnym momencie

    Portfele cyfrowe i BLIK. Zarządzanie subskrypcjami.

  • Finanse pod kontrolą
    Finanse pod kontrolą

    Nowy rok to nowe plany, nowe postanowienia i… nowe wydatki, które łatwiej kontrolować, kiedy masz swoje finanse zawsze pod ręką J Dzięki #SGBMobile możesz szybko i bezpiecznie realizować przelewy, płacić mobilnie, zarządzać kartami oraz ich limitami. Pobierz naszą aplikację i w 2021 roku bankuj jeszcze wygodniej!
    Więcej na stronie: www.sgb.pl/sgbmobile


 

Informacje dodatkowe 

Bank Spółdzielczy  w Sandomierzu  informuje, że  związku z wejściem w życie  Ustawy z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego  rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami lub osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz rolnikami jest Rzecznik Finansowy, Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa, http://rf.gov.pl/.

 

 

Komunikat dla Klientów w związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z UE i możliwością realizacji scenariusza „hard brexit”/„no deal”.[1]

W dniu 29 marca 2017 r. Wielka Brytania ogłosiła zamiar wystąpienia z Unii Europejskiej (UE). Może to w istotny sposób wpłynąć na status i sytuację prawną  obywateli, przedsiębiorstw i organów publicznych zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w państwach członkowskich Unii Europejskiej, w tym w Polsce.

Na dzień publikacji niniejszego komunikatu nie jest możliwe jednoznaczne określenie trybu, w jakim Wielka Brytania wystąpi z UE. Najbardziej prawdopodobne wydaje się zaistnienie jednego z dwóch wariantów:

  • wyjście Wielkiej Brytanii z UE na podstawie umowy o wystąpieniu, a następnie negocjacje porozumienia handlowego;
  • tzw. no deal / hard brexit („twardy brexit”, „brexit bezumowny”) – sytuacja, w której negocjacje między UE a Wielką Brytanią nie zakończą się porozumieniem i wystąpienie Wielkiej Brytanii z UE nie zostanie uregulowane żadną umową. 

Pierwszy wariant opiera się na uzgodnionej w dniu 25 listopada 2018 r. umowie między UE i Wielką Brytanią przewidującej okres przejściowy, podczas którego Wielka Brytania będzie miała dostęp do rynku wewnętrznego UE (tak, jakby była państwem członkowskim), ale nie będzie miała możliwości uczestniczenia w procesach decyzyjnych UE i w pracach instytucji UE. Okres przejściowy miałby trwać od dnia 30 marca 2019 r. do dnia 31 grudnia 2020 r., z możliwością jego przedłużenia o rok lub dwa lata.

Drugi wariant może mieć miejsce w konsekwencji decyzji podjętej przez brytyjski Parlament w dniu 15 stycznia 2019 roku  o odrzuceniu umowy z UE. Jeśli do dnia 29 marca 2019 r. decyzja ta zostanie utrzymana, oznaczać to będzie  wystąpienie Wielkiej Brytanii z UE bez określenia żadnych szczególnych zasad, czyli sytuację, gdy Wielka Brytania stanie się od dnia 30 marca 2019 r. godz. 00.00 czasu środkowoeuropejskiego „państwem trzecim”, nie będącym Państwem Członkowskim UE, w odniesieniu do którego m.in. przestanie być stosowane całe prawo unijne. 

Bank, kierując się odpowiedzialnością wobec swoich Klientów, podjął stosowne działania w celu analizy wpływu ewentualnego „hard brexit” na działalność Banku oraz sytuację jego  klientów.

Podkreślić jednak należy, że wystąpienie Wielkiej Brytanii z UE może pociągnąć za sobą pewne trudne do oszacowania na tym etapie zmiany gospodarcze, w tym wzrost zmienności cen instrumentów finansowych czy też zmiany kursów walutowych, co - biorąc pod uwagę relacje między Bankiem a jego Klientami może mieć wpływ na zobowiązania wynikające ze stosunków umownych.

Ponadto wystąpienie Wielkiej Brytanii może też wpłynąć na możliwość stosowania w umowach finansowych i instrumentach finansowych wskaźników referencyjnych publikowanych przez podmioty z Wielkiej Brytanii. Jednak zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/1011 z dnia 8 czerwca 2016 r[2], Bank opracował i będzie na bieżąco monitorował plany awaryjne w tym obszarze.

Realizacja scenariusza „hard brexit” może także narazić podmioty mające siedzibę w Wielkiej Brytanii m.in. na utratę możliwość świadczenia usług dla podmiotów z krajów UE, w tym usług płatniczych. Warto też brać pod uwagę, iż Wielka Brytania przestanie także być członkiem Jednolitego obszaru płatności w euro (SEPA). Jeśli więc nie zostanie podpisane żadne odrębne porozumienie regulujące tę kwestię, to należy się spodziewać, iż polecenia przelewu SEPA i przelewy TARGET nie będą realizowane na rachunki w Wielkiej Brytanii.

Jednocześnie informujemy, że sam brexit – niezależnie od jego formuły – nie będzie miał wpływu na prawa Klienta, w tym możliwość odstąpienia od umowy przez Klienta lub jej zmiany zarówno na zasadach ogólnych określonych w prawie, jak i w  umowie.

Bank na bieżąco monitoruje rozwój sytuacji związanej z brexitem i jego potencjalne skutki. Odpowiednie zmiany legislacyjne oraz podjęcie  ewentualnych działań zapobiegawczych leży jednak także po stronie właściwych organów państwa.

Ponadto pragniemy przypomnieć, że zgodnie z obowiązującą Ustawą z dn. 10 czerwca 2016 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, systemie gwarantowania depozytów oraz przymusowej restrukturyzacji, środki deponentów – obywateli Wielkiej Brytanii złożone w polskich bankach, niezależnie od ich miejsca zamieszkania, są objęte gwarancją depozytów do kwoty 100.000 EUR na zasadach określonych w tejże Ustawie.



[1] Przez taką sytuację należy rozumieć wystąpienie Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, w ramach którego ustaną między innymi  kontakty handlowe i polityka migracyjna dotychczas prowadzone w ramach przepisów UE i nastąpi powrót do umów obowiązujących przed przystąpieniem Wielkiej Brytanii do UE.

[2] Rozporządzenie  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/1011 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie indeksów stosowanych jako wskaźniki referencyjne w instrumentach finansowych i umowach finansowych lub do pomiaru wyników funduszy inwestycyjnych

 

Bank Spółdzielczy  w Sandomierzu  informuje, że w związku z wejściem w życie  Ustawy  z dnia 23 września 2016r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich      podmiotem uprawnionym właściwym do pozasądowego  rozwiązywania sporów powstałych pomiędzy Bankiem a konsumentami jest Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego, Pl. Powstańców Warszawy 1, 00 – 030 Warszawa, http://www.knf.gov.pl/ regulacje/Sąd Polubowny/ oraz Bankowy Arbitraż Konsumencki przy Związku Banków Polskich, ul. Kruczkowskiego 8, 00-380  Warszawa, https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/

 

Stawki referencyjne stosowane w Banku dla kredytów złotowych

Wibor 3M - ustalany jako średnia arytmetyczna kwotowań w kwartale poprzedzającym kwartał naliczania odsetek

 

Stawki referencyjne stosowane w Banku dla kredytów mieszkaniowych

Wibor 3M - ustalany jako średna arytmetyczna 5 ostatnich kwotowań w kwartale poprzedzającym kwartał naliczania odsetek

 

Publikacje:

Zasady składania i rozpatrywania skarg w Banku Spółdzielczym w Sandomierzu

Informacje odnośnie profilu ryzyka i poziomu kapitału

Opinia Niezależnego Biegłego Rewidenta i Raport z badania sprawozdania finansowego

Polityka Ładu Korporacyjnego

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Regulamin „System kontroli wewnętrznej  w Banku Spółdzielczym w Sandomierzu

Informacja o podstawowym rachunku płatniczym

Tabela oprocentowań

Taryfa prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe - waluta krajowa

Taryfa prowizji i opłat za czynności i usługi bankowe - waluty wymienialne

Oprocentowanie kredytów udzielanych dla klientów indywidualnych i  klientów instytucjonalnych w złotych  (w stosunku rocznym).

Struktura organizacyjna